SE HIT!

Detta är en blogg där jag Tipsar om Bra bloggar och recenserar bloggar. Så, Om du är intresserad av att hitta läsvärda bloggar, få din blogg recenserad eller om du vill tipsa om en läsvärd blogg är du varmt välkommen. Om du vill tipsa så Skriv några rader i kommentarsfältet eller maila: bloggrecension@hotmail.com

söndag 25 oktober 2009

Ann-Katrin AX Sjögren

Här känner jag att jag faller utanför både mitt kunskapsområde och huvudsakliga intresse område men jag ska försöka göra en så rättvis recension som möjligt, och det skadar ju aldrig att öppna ögonen för nya saker.

Bakom dessa sidor:

Står Ann-Katrin AX Sjögren som i sitt senaste projekt deltagit i utställningen Survivor med FAOS som anordnare, hon deltar även i boken med samma namn. Detta är ett samarbete med Galleri Cosmopolitan och BRO (Rosa bandet).

På hennes sidor finns exempel på tavlor, illustrationer, dekormåleri, dekorationsmåleri, attribut och skulptur och hennes vision är att måla hela världen.

Denna är mer en vardagsblogg med inslag av filosofiska tankar kopplade till konst, måste erkänna att jag älskar hennes sätt att formulera sig och få enkla tankar att kännas meningsfulla (jag vet inte om jag överanalyserar eller har sovit för lite men det är den känslan jag får när jag läser det hon skriver).

På hennes Youtube sida finns mycket se värt material som jag rekommenderar att gå in och kika på.

Denna sida är på engelska och jag hade problem med att öppna den, vet inte om detta beror på min webläsare eller om sidan är under konstruktion så jag kan inte skriva så mycket om den för tillfället, men jag kommer att kika in på den senare från en annan dator för att se om problemet ligger hos mig, om så skulle vara fallet så kommer jag att skriva om den vid ett senare tillfälle.

Denna sida inehåller mycket intressant med bland annat fakta om henne som konstnär, och om hennes konst: Dots - Målningar i akryl, People, Oljemolningar - habitat och mycket mer. Min personliga favorit om jag får säga det själv.

Follow En Blogg om Bloggar – Bloggrecensioner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar